Strona 2 z 6
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 54

Konkurs "Bądź fit w ciąży" - wyniki

  1. #11
    Junior Member
    malenkaanitka

    Dołączył
    Jul 2015
    O mnie
    Jestem w ciąży, mam termin porodu na 2016-01-07 zobacz kalendarz
    Posty
    4

    Talking

    Chętnie spaceruje po parku, plaży niesamowicie się wtedy relaksuje co daje mi ogromną dawkę radości.
    Dbam o higienę osobistą, gdyż łatwo złapać jakąś bakterie.
    Dbam o swój wygląd, pomimo brzuszka staram się ubierać elegancko, zmysłowo dzięki czemu czuję się nadal piękna i zgrabna (na swój sposób).
    Prowadzę w miarę możliwości aktywne życie seksualne, dzięki bliskości i czułości czuje się fit bo wiem,że mój Mąż nie odrzuca moich przybyłych kilogramów .

    MÓJ UŚMIECH NIE ZNIKA Z MEJ TWARZY ON NAJBARDZIEJ SPRAWIA,ŻE JESTEM FIT !
    CZUJĘ SIĘ ZDROWA, SILNA, KOCHANA I PEŁNA ENERGII !

  2. dzieckozakupy.pl
  3. #12
    Junior Member
    Monin

    Dołączył
    Oct 2015
    O mnie
    Jestem w ciąży, mam termin porodu na 2016-04-10 zobacz kalendarz
    Posty
    1
    Zainspirowana konkursem postanowiłam stworzyć kodeks dla samej siebie i pozostałych przyszłych mam. Kilka porad jak być zdrową i zadbaną w ciąży

    PAMIĘTAJ! Kochana mamo, Twoje zdrowie i szczęście definiuje szczęście lokatora w Twoim brzuszku, dlatego dbajmy o samych siebie:

    1. Sport to zdrowie a, jak wiadomo w zdrowym ciele zdrowy duch. Jeśli Twoja ciąża nie jest w żaden sposób obarczona ryzykiem sport może przynieś tylko korzyści. Oczywiście wszystko w granicach rozsądku i po konsultacji z lekarzem ginekologiem. Może po prostu długie spacery w sprzyjających okolicznościach przyrody lub kilka przepłynięć długości basenu lub joga tudzież fitness skierowany dla mamusiek. A może znane wszystkim dywanówki? Nie istotne. Istotne, że podniesiesz sobie poziom endorfin, a te naładują Cię swoją pozytywną energią na cały okres ciąży.
    2. Najładniejsze ciało to ciało zrelaksowane. Dlatego szczególnie w ciąży nie zapominajmy o zbawiennych właściwościach SPA. Obojętnie czy to pobyt w wyspecjalizowanym ośrodku, wizyta u kosmetyczki czy po prostu zamknięcie się w swojej łazience z kubkiem kakao i pozostawienie złych myśli za drzwiami. Mama w ciąży dba o swoje ciałko i dzięki temu po porodzie będzie czuła się w nim, jak ryba w wodzie.
    3. W ciąży badamy się częściej niż zwykle. Dlatego laboratorium i wizyty u lekarza to rzeczy absolutnie nieodkładane na potem. Jeśli coś dzieje się ze zdrowiem mam tylko lekarz szybko będzie potrafił zareagować. Badajcie się!
    4. Stres to wróg. Stres idzie do kosza! Wszystkie sposoby na jego pozbycie się są dozwolone. Stres zostawcie gdzieś na ulicy - niech tam siedzi. A na uspokojenie się stosujcie wszystkie możliwe sposoby. Piłki relaksacyjne, wyjście do kina, zakup ultra różowego/niebieskiego ciuszka dla swojej pociechy, przytulenie się do partnera a może zwyczajne wystrojenie się i wyjście na kolacje? Nie ważne. Każdy sposób dobry, aby pozbyć się stresu ciążowego.
    5. Witaminki. Jeśli Wasze wyniki krwi wskazują, że witaminek brać należy być posłuszną ciężarną i je zażywać. Witaminki dla zdrowia chłopca, jak i dziewczynki!
    6. Wyciszajcie się wtedy kiedy to możliwe. Nie ma nic lepszego niż spokój ducha. Każdemu wedle życzenia więc wybierzcie sposób, który Wam pomaga. Może ćwiczenia oddechowe (przy porodzie bez nich ani rusz)?

  4. #13
    Junior Member
    mamatoja8

    Dołączył
    Oct 2015
    O mnie
    Jestem w ciąży, mam termin porodu na 2016-04-30 zobacz kalendarz
    Posty
    1
    Dawno, dawno temu.... Nie to nie ta bajka! Całkiem, całkiem niedawno, na wiadomość o maleństwie rosnącym pod moim serduszkiem pomyślałam, hmm... muszę zmienić styl swojego życia! Szpileczki - pa! Ulubione ciasne rurki, nie teraz! Piękna lecz niewygodna sukienka - do szafy! Sport, ach sport. Czas na dresy, luźne swetry i rozciągnięte koszulki, kanapa. Minął dzień, potem drugi.Opowieści koleżanek, już mamuś. Oj to straszne. Teraz tylko rozstępy, cellulitis, sucha skóra... Nagle, głos ze środka - halo nie jesteś chora, nie musisz rezygnować ze swojego życia, jesteś piękna - dbaj o to! Pomyślałam, coś w tym jest. Ciąża nie choroba! Kobieta nadal pozostaje piękną kobietą. Ruszyłam śmiało na zakupy. Moda ciążowa, cudna, idealna sukienka! Podkreśli mój powiększający się brzuszek. A koleżanki... niech gadają! Nie będę kolejną smutną mamą. Po ciuszkach pędzę po kosmetyki. Nastaje upragniony wieczór wyruszam na krótki rześki spacer. Wracam - świece, wanna pełna ciepłej wody... Piling drobnoziarnisty już czeka. Powolne koliste ruchy, aby rozgrzać skórę i pozwolić jej lepiej przyswajać kosmetyki pielęgnujące dla kobiet w ciąży. Relaks, spokój, cisza, książka. Czy jest coś lepszego od udanego zakończenia dnia? Każdą przyszłą mamę zadowoli tak zakończony dzień. Najlepsza recepta na pozytywne rozpoczęcie kolejnego dnia i co najważniejsze nasze samopoczucie!

  5. #14
    Junior Member
    paula920901

    Dołączył
    Oct 2015
    O mnie
    Jestem w ciąży, mam termin porodu na 2015-11-24 zobacz kalendarz
    Posty
    5
    Hej wszystkim! Nazywam się Paulina
    Aktualnie jestem w 36 tygodniu ciąży.
    Za dokładnie 28 dni mam termin porodu.
    Choć będę młodą mamą (23 lata) to znam, więc mam świetne sposoby na to aby ciąża nie była dla nas takim ciężarem, zmorą.. jak niektóre kobiety opisują.
    Te metody sama stosowałam i jeszcze stosuję, więc nie ma opcji żeby nie pomogły ani trochę.
    Na mnie zadziałały super.
    Jestem z nich mega zadowolona, gdyż całą ciąże przeszłam bezboleśnie, bezkonfliktowo i ogólnie SUPER
    Oto moje założenia. Tak właśnie dbam o siebie:

    1. Jeśli spaceruję, to nie dłużej niż godzinkę. Nie wolno się przemęczać! Nie jesteśmy już tak pełne życia jak przed ciążą, więc należy wziąć to pod uwagę i oszczędzać się do minimum!

    2. Jeśli zaś leżę, to tylko na prawym boku (na lewym i na wznak utrudnia przepływ krwi, a tym samym niedotlenia nas i maluszka) z dużą poduchą pod głową i ramionami, a pod stopami gruby wałek. Ważne jest tu to, żeby stopy, i góra od ramion wzwyż były wyżej od reszty ciała. Skutkuje to lepszym krążenie, a tym samym oddychaniem i dotlenieniem. Dzięki temu nie miewam zawrotów i bólów głowy, omdleń, bólów kończyn, krzyża. Na dodatek lepiej sypiam
    Przyznam szczerze, że śpię jak niedźwiedź polarny Sen jest twardy, długi, nie miewam koszmarów (jak to zwykle w ciąży bywa, szczególnie w końcowym etapie). Więc reasumując ten element jest bardzo ważny!!

    3. Jeżeli nie dało się uniknąć ciężkiego dnia, bo wiadome to różnie w życiu bywa (dużo spraw do załatwienia, wizyta u rodziny bądź odwiedziny, spotkanie ze znajomymi, ciężki dzień w szkole itp) od razu po powrocie do domku robię:

    - ciepłą herbatkę (pokrzywa+mięta+cytrynka, ewentualnie jakaś owocowa, bądź biała herbatka z maliną, zielona z opuncją, figą, również z maliną.. wybór jest duży, ważne by na nas działała odprężająco)

    - ciepła kąpiel nóg w soli z Morza Martwego i rumiankiem (kupujemy gotową, w drogerii). Moczę nóżki przez jakieś 15 min, robię delikatny peeling, niestety nie za długo bo brzuszek już mi stanowczo przeszkadza, a następnie szybciutko je lekko oklepuję ręcznikiem i kładę się na prawym boczku, z nogami opartymi do góry o tył łóżka. Tak! Dobrze czytasz, a ja dobrze piszę poprawiamy tym krążenie w naszych zmęczonych i ociężałych nogach. Potem tylko dobry krem nawilżający, na suche pięty by były gładziutkie i nie haczyły nam o pościel podczas spania

    4. Muzyka! Moja ulubiona, relaksująca (włączmy youtube a tam jest cała gamy takich składanek) przy zapalonym kominku z działającymi na nas uspokajająco i relaksująco olejkami eterycznymi. Polecam sandałowy, cytrusowy, bergamotowy i rumiankowy. Olejki te możemy też użyć podczas relaksacyjnej kąpieli z dodatkiem garści płatów róży. Po takiej kąpieli sen jest błogi, ciało wypoczęte.. czujemy, że żyjemy

    Skoro ciało jest wypoczęte i odświeżone, a nasz umysł zrelaksowany, do zabawy wkracza balsam/oliwka/masło zapobiegające rozstępom dla kobiet w ciąży.
    I tu pozwolę sobie na odrobinę rymu

    "Aby ciałko jędrne mieć, trzeba tylko tego chcieć! Smaruję się w ciągu dnia, razy dwa. Jest to zawsze kiedy wstaję, oraz kiedy idę lulu. Delikatne i dokładne masowanie ma być bez bólu!"

    Pamiętam również o tym, by od czasu do czasu udać się do lasu. Teraz już jest niestety za zimno, ale kiedy sytuacja na to pozwalała, chodziła praktycznie codziennie! Taka godzinka na świeżym powietrzu to dopiero dawka tlenu! Nawet cera mi się poprawiła, a spało się wręcz nieziemsko

  6. #15
    Junior Member
    page117

    Dołączył
    Oct 2015
    O mnie
    Jestem w ciąży, mam termin porodu na 2016-05-09 zobacz kalendarz
    Posty
    1
    Staram się nie przemęczać, ale też nie nadwyrężać. Przed ciążą fitness był mi nieobcy, ćwiczyłam też regularnie w domu. Teraz musiałam się trochę ograniczyć, bo szybciej się męczę ( w końcu nie ćwiczę sama ) i niektóre z nich okazały się nieodpowiednie. W zamian za to, zamiast forsownych ćwiczeń, kilka razy w tygodniu relaksuję się przy delikatnej jodze.
    Nieodłącznym elementem dnia jest też u mnie spacer. Nie za długi, nie za krótki - taki w sam raz. Dlatego cieszę się niezmiernie, że pokazuje się jesienne słońce i podczas spaceru można podziwiać piękną jesień.
    Uważam że wysypianie się jest też bardzo ważne, czasem mała drzemka trakcie dnia baaardzo się przydaje by zregenerować siły!
    Prócz tego dbam o skórę stosując nawilżające kremy, bo skóra niestety trochę się przesusza.

    Podsumowując, jest wiele możliwości, by dbać o swoje zdrowie i samopoczucie w ciąży. Do porodu jeszcze mam trochę czasu, więc na pewno będę szukać kolejnych sposobów

  7. #16
    Junior Member
    ewis

    Dołączył
    Oct 2015
    Mieszka w
    Jankowice
    O mnie
    Jestem w ciąży, mam termin porodu na 2016-02-20 zobacz kalendarz
    Posty
    6
    Wpisów
    1

    Talking konkurs ,,Badz fit w ciazy''

    Ja od początku długo oczekiwanej ciąży bardzo dbam o siebie.Stałym elementem mojego dnia jest przede wszystkim SPACER.
    Zarówno w dzień, kiedy mąż jest w pracy, ja spaceruje wokół domu, a i zdarza się że wybieram się na dłuższe wycieczki np do sklepu ok 40min.
    Kiedy mąż wraca do domu to wspólnie jedziemy co 2-3 dzień na pływalnie, a na końcu dnia znowu dotleniam się spacerując z nim ok 1 h wieczorem codziennie. Widze,że bardzo służy mi taki relaks, a także mojemu dzidziusiowi.
    Myślę,że przede wszystkim dzięki tym codziennym spacerom jestem ,,fit''.Dobrze śpię, wspaniale się czuje i jak na 5 miesiąc nie przytyłam zbyt wiele, wszyscy wkoło pytają czy jestem w ciąży??? Mój dzidziuś jest w sam raz wagowo do danego miesiąca i rozwija się prawidłowo.
    Poza tym dużo pomaga również regularne odżywianie się, nie zbyt przesadzone lecz odżywcze o stałych porach dnia.Myślę tez,że sporadyczne jedzenie słodyczy także pomaga mi utrzymać idealna sylwetkę.
    Nie zapominam również o tym, aby dbać o swoja urodę, często używam kremów do cery, aby nie była wysuszona,natomiast mój brzuszek smaruje nawilżającymi balsamami.Takie chwile przyjemności z kosmetykami również sprawiają,że czuje się bardziej,,fit''.
    Zatem podsumowując dla mnie aby być,,fit w ciąży'' to przede wszystkim:
    SPACER,BASEN,ODPOWIEDNIE ODŻYWIANIE,NAWADNIANIE I W RAMACH RELAKSU KOSMETYKI!
    Wszystkim przyszłym mamom gorąco polecam ten zestaw SPA, który zapewne jest sprawdzony i nie wymaga zbyt wielkiego wysiłku.
    Pozdrawiam Ewa

  8. #17
    Junior Member
    ewis

    Dołączył
    Oct 2015
    Mieszka w
    Jankowice
    O mnie
    Jestem w ciąży, mam termin porodu na 2016-02-20 zobacz kalendarz
    Posty
    6
    Wpisów
    1
    Ja od początku długo oczekiwanej ciąży bardzo dbam o siebie.Stałym elementem mojego dnia jest przede wszystkim SPACER.Zarówno w dzień, kiedy mąż jest w pracy, ja spaceruje wokół domu, a i zdarza się że wybieram się na dłuższe wycieczki np do sklepu ok 40min.
    Kiedy mąż wraca do domu to wspólnie jedziemy co 2-3 dzień na pływalnie, a na końcu dnia znowu dotleniam się spacerując z nim ok 1 h wieczorem codziennie. Widze,że bardzo służy mi taki relaks, a także mojemu dzidziusiowi. Myślę,że przede wszystkim dzięki tym codziennym spacerom jestem ,,fit''.Dobrze śpię, wspaniale się czuje i jak na 5 miesiąc nie przytyłam zbyt wiele, wszyscy wkoło pytają czy jestem w ciąży??? Mój dzidziuś jest w sam raz wagowo do danego miesiąca i rozwija się prawidłowo.
    Poza tym dużo pomaga również regularne odżywianie się, nie zbyt przesadzone lecz odżywcze o stałych porach dnia.Myślę tez,że sporadyczne jedzenie słodyczy także pomaga mi utrzymać idealna sylwetkę.
    Nie zapominam również o tym, aby dbać o swoja urodę, często używam kremów do cery, aby nie była wysuszona,natomiast mój brzuszek smaruje nawilżającymi balsamami.Takie chwile przyjemności z kosmetykami również sprawiają,że czuje się bardziej,,fit''.
    Zatem podsumowując dla mnie aby być,,fit w ciąży'' to przede wszystkim:
    SPACER,BASEN,ODPOWIEDNIE ODŻYWIANIE,NAWADNIANIE I W RAMACH RELAKSU KOSMETYKI!
    Wszystkim przyszłym mamom gorąco polecam ten zestaw SPA, który zapewne jest sprawdzony i nie wymaga zbyt wielkiego wysiłku.
    Pozdrawiam Ewa

  9. encyklopedie Encyklopedia zdrowia dziecka Encyklopedia ciąży
  10. #18
    Junior Member
    aw1990

    Dołączył
    Oct 2015
    O mnie
    Jestem mamą i mamą zostanę :)
    Posty
    1

    Moje złote zasady bycia szczęśliwą w ciąży!

    W tym pięknym stanie błogosławionym, myślę o swej wygodzie w stopniu zwiększonym,
    więc 10 złotych zasad na co dzień stosuję, dzięki którym po prostu wspaniale się czuję!


    1. W ciąży często mam zachcianki, więc CZASEM sobie folguję, gdy zjem sobie coś pysznego od razu lepiej się czuję . Wiem, o diecie wspominać nie miałam, lecz o folgowaniu głównie tutaj wspomnieć chciałam. Ale nie myślcie, że niezdrowo się odżywiam, bo na co dzień w mej diecie warzywa i owoce królują, mięso w żelazo bogate, kasze, nabiał i nasiona w niej brylują. Grunt, to zdrowe jedzenie i woda w dużych ilościach, lepiej zapomnieć o fast foodach i słodkościach w niezliczonych mnogościach


    2. Chętnie słucham komplementów, że z brzuszkiem wyglądam cudnie, nie zamartwiam się swą wagą, no bo „po” i tak schudnę. Lecz nie znaczy to wcale, że wagi nie kontroluję…Po co mi cukrzyca czy nadciśnienie, skoro szczuplejsza lepiej się czuję?


    3. Chodzę często na spacery, chłonę zbawienne słońca promienie, trochę ruchu mi nie zaszkodzi, a nie chcę w ciąży stać się leniem. Im więcej się ruszam, tym lepiej, bo przy porodzie kondycja się przydaje, a mięśniom w ciąży nadwerężonym ruch ukojenie daje.


    4. Korzystam z pomocy innych, lecz jej nie nadużywam, ale przyznam szczerze – gdy rodzina się o mnie troszczy, to już jestem szczęśliwa. To dla zdrowia korzystne, gdy pomoc jest zawsze pod ręką, bo daje to bezpieczeństwo i zdrowie psychiczne, gdy ukochane osoby są ze mną.


    5. Teraz, gdy będę mamą mam obowiązków wiele: wizyty u lekarzy, badania, wyprawkę kompletuję, ciągle coś załatwiam i gdzieś biegnę, dlatego czasem robię sobie wieczór „egoistyczny”, urządzam sobie SPA, biorę CIEPŁY (NIE GORĄCY!) prysznic, a potem korzystam z „mamusiowych” kosmetyków, ale i naturalne sposoby wykorzystuję - moje ciało jest odprężone, a ja wspaniale się czuję.


    6. Korzystam też z suplementów bogatych w witamin i minerałów wiele, kwas foliowy i kwasy DHA stały się moim przyjacielem. Odwiedzam swojego lekarza, robię potrzebne badania, używki omijam z daleka, dym papierosowy, który inni „produkują” mam za perfidnego drania. A gdy przeziębienie mnie zbiera, domowymi sposobami się kuruję, lecz gdy one nie pomagają, to inhalacje stosuję.


    7. Gdy smutno mi się robi, pukam do mojego brzuszka, odpowiada mi moja „drobinka” i zaraz uśmiechnięta robi się ma minka. Zachęcam do tego również mojego synka starszego, by więź między rodzeństwem budowała się już od dnia pierwszego.


    8. Choć w ciąży, to cały czas kobietą pozostaję, uwielbiam zakupy robić i wyprawkę kompletować, gdy wiem, że mam wszystko dla maluszka i dla siebie, czuję się spokojniejsza i pomaga mi się to zrelaksować.


    9. Różnie to w ciąży bywa „z podwoziem”, więc higieny intymnej pilnuję, by żadne bakterie i zbędne zarazki nie sprawiły, że gorzej się poczuję. Wszak zbyt wczesny poród niewskazany jest ani żadne zakażenia, więc żel intymny z kwasem mlekowym jest wręcz poważany i bielizna, którą często zmieniam.


    10. Chętnie w tym okresie do dentysty maszeruję, by próchnica memu dzieciątku nie zaszkodziła, dermatolog również bywa wskazany, gdy skóra staje się niedoskonała, chociaż śliczna była. Wszak opieka lekarska, to niezbędna podstawa, więc jej nie unikajmy, lecz najważniejsze, co powinnyśmy robić, to intuicji swojej słuchajmy! Ona na pewno powie Wam w mig, co dla maluszka jest najważniejsze…Ostrzega, gdy coś stać się może i podpowiada, co zrobić możemy jeszcze!


    Tak oto moje zasady się przedstawiają na jednej liście zebrane, więc stosuję się do nich z pewnością i nadzieją, że nigdy ich nie złamię!

  11. #19
    Junior Member
    mamawl

    Dołączył
    Oct 2015
    O mnie
    Jestem w ciąży, mam termin porodu na 2016-02-15 zobacz kalendarz
    Posty
    1
    Jestem w 24 tygodniu pierwszej,upragnionej ciąży. Jest to dla mnie czas w którym szczególną uwagę zwracam nie tylko na to aby racjonalnie dobierać produkty w mojej diecie, ale także zadbać o kondycję dla siebie i mojego synka. Poza zajęciami fitness dopasowanymi do trymestru ciąży, staram się często korzystać z groty solnej, aby trochę wspomóc organizm (mieszkam w dużym mieście, w powietrzu jest dużo smogu), chodzę na zajęcia jogi i masażu leczniczego dla przyszłych mam. Wiem, że za 4 miesiące może życie zmieni się diametralnie, dlatego chcę być dobrze przygotowana zarówno psychicznie jak i fizycznie na przyjście na świat naszego Skarba.

  12. #20
    Junior Member
    pciechulska

    Dołączył
    Oct 2015
    O mnie
    Jestem mamą, moje dziecko urodziło się 2013-05-27 zobacz kalendarz
    Posty
    1
    Mówią że to stan błogosławiony.
    Wiedzą o tym matki, wiedzą także żony.
    Jestem i ja przyszłą synka mamą
    Ciągle bardzo giętką i wysportowaną.
    Na długo przed ciążą dbałam o swe zdrowie
    Jak dbam o nie nadal: zaraz Wam opowiem.
    Najważniejszą sprawą jest więc odżywianie:
    4-5 posiłków – pożywne śniadanie.
    W międzyczasie piję również wodę.
    Woda jest na wszystko: zdrowie i urodę.
    Dużo się też ruszam – chodzę na spacery
    Nie chcę by osiadły me cztery litery!
    Chociaż jak przed ciążą już się nie forsuję
    To co dzień na spacer dziarsko maszeruję.
    Istotna jest również skóry pielęgnacja
    Bo ciąża i skóra to ścisła relacja.
    Więc smaruję brzuszek co dzień i od święta
    By skóra na brzuszku była mniej napięta.
    By rozstępy na niej się nie pojawiły
    By mej skórki na zawsze już nie oszpeciły.
    To moje podstawy – to zasady moje
    Więc utraty formy za nic się nie boję!


Newsletter Mjakmama24.pl

Odwiedzający odnaleźli tę stronę dzięki wyszukiwaniu fraz:

Brak wyników do wyświetlenia!

Zwiń / Rozwiń Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
  • BB Code jest Aktywny(e)
  • EmotikonyAktywny(e)
  • [IMG] kod jest Aktywny(e)
  • [VIDEO] code is Aktywny(e)
  • HTML kod jest wyłączony
Serwis mjakmama24.pl ma charakter edukacyjny! Redakcja serwisu dokłada wszelkich starań, aby informacje w nim zawarte były poprawne merytorycznie jednakże decyzja dotycząca leczenia należy do lekarza. Redakcja i wydawca serwisu nie ponoszą odpowiedzialności wynikającej z zastosowania informacji zamieszczonych na stronach serwisu.
Żaden utwór zamieszczony w serwisie nie może być powielany i rozpowszechniany lub dalej rozpowszechniany w jakikolwiek sposób (w tym także elektroniczny lub mechaniczny) na jakimkolwiek polu eksploatacji w jakiejkolwiek formie, włącznie z umieszczaniem w Internecie - bez pisemnej zgody ZPR Media S.A.. Jakiekolwiek użycie lub wykorzystanie utworów w całości lub w części z naruszeniem prawa tzn. bez zgody ZPR Media S.A. jest zabronione pod groźbą kary i może być ścigane prawnie.